Eindelijk weer een middagje in het weeshuis! - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Anne - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een middagje in het weeshuis! - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Anne - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een middagje in het weeshuis!

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 Augustus 2014 | Zimbabwe, Victoria Falls

Hoi allemaal!

Een kort blogje deze keer! Dinsdag zijn we naar de ’old people’s home’ geweest. Aangezien alle nieuwe vrijwilligers hun introductiedag hadden en een van de vrijwilligers niet mee kwam waren we maar met 3 mensen. Gelukkig heeft een van de vrijwilligers vorige week een tuinslang gekocht dus het water geven van de tuinen ging redelijk snel. De rest van de tijd hebben we een hele stapel met hout verplaatst en met de bewoners gepraat. In de middag was het eindelijk weer tijd voor het weeshuis! Aangezien we afgelopen week in AP (antilope park) waren hadden we de kinderen 5 dagen niet gezien. De nieuwe vrijwilligers waren er ook, dus we waren met lekker veel om de kinderen te vermaken.

In de avond was het plan om naar shoe strings te gaan, maar iedereen was moe. Jaber, een van de jongens die de afgelopen bij ons was, is overgestapt op het research project. Vrijwilligers van dit project verblijven op een aparte locatie in het nationale park. Hij was naar de lodge gekomen om samen met ons naar shoe strings te gaan en werd pas om 1 uur ’s nachts weer opgehaald, dus uiteindelijk hebben we toch wat nieuwe vrijwilligers bij elkaar weten te krijgen om met ons mee te gaan naar shoe strings! Het was weer een gezellige avond met fantastische afrikaanse dansmoves.

Vanmorgen was een speciale morgen, want we zijn niet naar de normale projecten geweest, maar hebben geholpen bij een quiz voor schoolkinderen voor ‘world lion day’. We moesten een team begeleiden en hun score en tijd bijhouden. Helaas hebben ze niet gewonnen, maar het was wel leuk! Het was om 11 uur al afgelopen, dus we hadden een heerlijke lange pauze waarin we activiteiten voor komend weekend hebben geboekt. Op zaterdag ga ik in een helikopter over de Victoria Falls vliegen en zondag ga ik raften in de Zambezi River. Nu ben ik weer een arme student want goedkoop is het niet! Na de pauze weer in het weeshuis geweest en nu een rustig avondje in de lodge.

Ik ga proberen nu wat foto’s op facebook te zetten, maar met de Afrikaanse wifi weet je nooit of het gaat lukken!

Groetjes, Anne!

• 06 Augustus 2014 - 21:12

Karin:

Hey, wat doe je toch veel daar. De foto's op Facebook zijn héél mooi. Ik geniet er echt van. Xxx Karin