Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Anne - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Anne - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 Juli 2014 | Zimbabwe, Victoria Falls

Hoi allemaal!

Zoals beloofd dit keer iets sneller een nieuw blogje! Gister de eerste dag gehad waarvan ik dacht hmm… In de ochtend moesten we lessen plannen voor op school, maar aangezien ik de allerkleinsten lesgeef was dit nogal snel klaar. Daarna hebben we de kast met spullen die je kunt gebruiken voor je lessen opgeruimd, maar het was vooral wachten tot de rest klaar was. Na een kort ritje met de bus hebben we de rest van de ochtend de planten water gegeven bij het old people’s home. Jeetje, wat ben ik blij dat we vandaag een tuinslang voor ze hebben gekocht want het is toch wel erg veel werk met twee emmertjes!

In de middag gingen we naar het weeshuis, maar hier waren mensen van een organisatie die donaties kwamen brengen, dus we moesten eerst 40 minuten wachten tot zij weg waren… En omdat de kinderen zo druk waren was er eigenlijk niets mee te beginnen! Gelukkig was de avond een stuk leuker, want we hebben met een hele groep naar een Italiaans restaurant geweest. Dat is niet zo bijzonder, want die hebben we natuurlijk ook in Nederland! Het leuke is dat je in dit restaurant ‘all you can eat’ kan kiezen als maaltijd  Ik was er niet zo goed in, heb maar 3 grote stukken pizza gehad, maar een van de vrijwilligers heeft bijna 12 stukken gegeten! Daarna voelde hij zich niet zo fantastisch :P

Vandaag zijn we weer naar het ‘old people’s home’ geweest. Wat zijn die mensen blij als je komt! Nadat we alle planten water hadden gegeven was het weer tijd voor de kerk. Aangezien het de laatste week is voor 2/3 van de vrijwilligers hier was het laatste half uur afscheid nemen. Zo meteen gaan we weer naar het weeshuis, ik hoop dat er dit keer geen donaties zijn!

Vanavond is het tijd voor een bezoekje aan Boma. Dat is een restaurant waar je allemaal vreemde soorten vlees kunt proeven, afrikaanse kleren aan kan doen en de drums kunt spelen. Volgens alle vrijwilligers die al geweest zijn is het fantastisch, dus ik ben heel benieuwd!

Als het goed is, is het gister gelukt wat foto’s op facebook te plaatsen! Ik probeer snel weer wat voor jullie te schrijven!

Groetjes, Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Op 20 juli vertrek ik voor 4 weken naar Zimbabwe om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. Heel erg spannend maar vooral heel erg leuk natuurlijk! Op deze manier wil ik jullie allemaal zo goed mogelijk op de hoogte houden van mijn reis.

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 12171

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: