Antilope Park - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Anne - WaarBenJij.nu Antilope Park - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Anne - WaarBenJij.nu

Antilope Park

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 Augustus 2014 | Zimbabwe, Victoria Falls

Daar ben ik weer! De afgelopen dagen zijn we naar AP (antilope park) geweest. Vrijdag ochtend om 4 uur zijn we vertrokken voor een 7 uur durende reis. Ik heb geprobeerd te slapen, maar met de ‘bumpy roads’ hier in Afrika is dat niet echt gelukt. AP is een park waar ook leeuwen worden gefokt, net als hier in Vic Falls. Het is daar echter veel groter met weer 102 leeuwen! Nou ben ik niet zo fan van de leeuwen, maar je kunt er super veel verschillende activiteiten doen voor een klein prijsje. De ochtend dat we aankwamen konden we opgeven wat we wilden doen in de twee dagen dat we daar waren.

In de middag heb ik de cup sit gedaan, de leeuwtjes zijn pas 2,5 maand oud! Ze waren echt super schattig. Om 6 uur was het tijd voor de night encounter. Hierbij laten ze 3 leeuwen van 18 tot 30 maanden los. Omdat de leeuwen zijn opgevoed door mensen kennen ze de auto en volgen ze die. Ook gaan hun ‘ouders’ mee, dat zijn mensen die het dichtst bij de leeuwen staan en de rol van ouders in de troep dus daar luisteren ze naar. De bedoeling is dat de mensen in de auto het wild spotten en dat de leeuwen dan proberen het wild te doden. Op deze manier leren de leeuwen jagen zodat ze ooit zichzelf in leven kunnen houden. Helaas hadden onze leeuwen andere plannen, want na 15 minuten waren we ze kwijt. De rest van de tijd hebben we met man en macht gezocht naar de leeuwen, maar helaas zonder succes. Uiteindelijk hoorden we op de lodge dat 2 van de leeuwen waren en gevonden en later was ook de derde leeuw terecht, hij zat vlak voor de poort van de lodge en stond op het punt om achter de paarden op het terrein van de lodge aan te gaan!

De volgende dag zat vol met activiteiten. Na een lekker ontbijtje was het als eerst tijd voor de olifant interactie. Dat was fantastisch! Ondanks dat ik een kleine fobie heb voor olifanten vond ik het super leuk. Na een korte pauze mochten we weer op de olifanten zitten, maar dit keer voor een wandeling. Aangezien we te laat waren vertrokken en andere activiteiten wel op tijd moesten beginnen werd onze tocht ingekort van een uur naar een half uur, maar dat was ook wel genoeg want het zit niet echt comfortabel :P Aangezien ik daarna een pauze had van 2 uur heb ik mijn bikini aangetrokken en ben aan het zwembad gaan liggen, maar onrustig als ik ben heb ik dit maar 10 minuutjes vol gehouden… Daarna heb ik mijn camera opgehaald en ben op jacht gegaan naar de vele vogels op het terrein van de lodge. In de middag hebben we een rondleiding gekregen langs alle leeuwen en aangezien de grote mannelijke leeuwen net gevoerd waren hebben we nog kunnen zien hoe zij hun voedsel beschermen tegen ons. Ze denken namelijk dat wij hun eten gaan stelen, dus ze springen tegen het hek op om je weg te jagen. Dat was indrukwekkend!

Terug op de lodge zijn we bij de slangen geweest. De eigenaar van de lodge vangt af en toe slangen op het terrein en houd deze in hokken. We kregen uitleg over de verschillende soorten en we mochten de niet gevaarlijke slangen vasthouden. Nou blijkt dat dit een van de weinige dieren zijn waar ik niet bang voor ben ;) Aangezien ook dit uitliep, wat verrassend hier in Afrika, moesten we ons haasten voor de tweede night encounter. Omdat we de leeuwen de eerste keer zo snel al kwijt waren mochten we het opnieuw proberen zonder extra te betalen. Helaas hadden we ook deze keer geen geluk. Op weg naar het verblijf van de leeuwen hield onze auto er mee op… Gelukkig waren we met twee auto’s en pasten we na een stoelendans allemaal in de andere auto en konden we onze tocht voortzetten. Dit keer gingen er twee mannetjes en een vrouwtje mee. Ze hebben jammer genoeg geen kill gemaakt, maar het was nog steeds super gaaf om ze te zien!

De volgende morgen heb ik in de vroege morgen alle vogels op het terrein van de lodge bekeken. Na het ontbijt was het tijd voor de paardrijlessen. Aangezien we een horse back safari gingen doen leek het mij verstandig om eerst een korte les te nemen. Dit ging beter dan gedacht dus met, tja hoe kan het ook anders, vertraging vertrokken we op safari. We hebben zebra’s, gnoe’s, een giraffe, impala’s en een andere soort antilope gezien van super dicht bij!

Door de vertraging moesten we na de safari heel snel omkleden, spullen pakken en de auto in voor de terugreis. Jeetje, wat is 7 uur lang als je niet kunt slapen! Een uurtje na thuiskomst in onze eigen lodge in Vic Falls zijn we de taxi in gestapt naar shoe strings. Een hele grote groep, bijna iedereen, is vandaag naar huis gegaan, dus zondag avond was een soort afscheidsfeestje in shoe strings. Het was weer super!
Helaas was het vanochtend vroeg tijd voor het afscheid, verschrikkelijk! De dag op school was ook niet super, want we waren maar met heel weinig vrijwilligers en bijna geen docenten… Gelukkig zijn er nu weer heel veel nieuwe vrijwilligers en op het eerste gezicht is het een hele leuke groep! Ze wilden eigenlijk vandaag al de stad in, maar we hebben het weten uit te stellen, dus morgen wordt weer een leuk avondje in shoe strings!

Nu ga ik snel slapen, want het is al weer veel te laat! Ik ga proberen overmorgen weer een berichtje te schrijven, maar ik beloof niets. Laten we het maar houden op geen bericht is goed bericht!

Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Op 20 juli vertrek ik voor 4 weken naar Zimbabwe om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. Heel erg spannend maar vooral heel erg leuk natuurlijk! Op deze manier wil ik jullie allemaal zo goed mogelijk op de hoogte houden van mijn reis.

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 12142

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: