De eerste echte dgen! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu De eerste echte dgen! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu

De eerste echte dgen!

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 Juli 2014 | Nederland, Groningen

Hoi allemaal!

Ik zag dat het niet echt gelukt was om foto’s te plaatsen bij de vorige blog, dus ik ga het bij dit blog nog een keer proberen en anders worden jullie doorverwezen naar facebook!

Gister was de eerste echte dag en direct een hele drukke. De dag begon om 20 over 6 met het vertrek naar de plek waar de leeuwen verblijven. Hier heeft Kathie (de projectmanager) ons rondgeleid en van alles uitgelegd. Om 9 uur was er een heerlijk ontbijt, waarna nog meer uitleg volgde. Een tamelijk lange zit! Gelukkig mochten we na het ontbijt ook even bij de cups in het hok om ze van dicht bij te bekijken. Deze leeuwinnen zijn bijna 6 maanden oud en lijken nog heel onschuldig, maar toch moet je voorzichtig blijven! Om 12 uur kwamen de vrijwilligers die het community project doen (deze doe ik ook) om met zijn allen te lunchen en daarna gingen we terug naar de lodge. Hier kregen we nog meer uitleg, maar dit keer over het community project. Dit werd gedaan door Audrey, de projectmanager van het community project.

Na al dit luisteren begint het toch wel te kriebelen om zelf iets te gaan en die wens kwam direct uit! Direct na de laatste uitleg konden we de bus in en zijn we naar het weeshuis geweest. De kinderen komen de bus al tegemoet gerend en willen allemaal je aandacht. Ik heb mijn camera aan twee meisjes gegeven die zich helemaal hebben uitgeleefd. Er zitten echt nu al mooie foto’s tussen! Hierna hadden we een korte pauze waarna het diner werd geserveerd. Tijdens het eten kwam een man langs die t-shirts verkoopt waarbij je zelf mag kiezen wat je er op wilt hebben, dus de eerste souvenir is al gekocht! Eigenlijk was ik erg moe, maar ik ben toch overgehaald om mee te gaan naar shoe-strings, de back-pakkers bar in Vic Falls en ik ben blij dat ik mee ben geweest! Het was heel erg leuk, alleen de volgende ochtend was iets minder ;)

Gelukkig kunnen de community mensen ‘uitslapen’ tot 7 uur, dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Hierna hebben we rustig ontbeten, waarna we naar het ‘elderly home’ zijn gegaan. Hier wonen 12 hoog bejaarde mensen. We hebben alle planten in de tuinen water gegeven, zijn met ze naar de kerk geweest en hebben geluisterd naar hun verhalen. Deze mensen hebben allemaal een heftig verhaal en zijn erg blij als er iemand wil luisteren. Inmiddels ben ik na een heerlijke lunch en een tripje naar Vic Falls op de lodge, waar ik in mijn pauze dit snel schrijf. Over 20 minuutjes vertrekken we alweer naar het weeshuis, ik heb er zin in!

Groetjes, Anne

  • 23 Juli 2014 - 15:47

    Anouk Scherphof:

    Klinkt super leuk allemaal Anne! Veel plezier daar! xx

  • 23 Juli 2014 - 16:15

    Yvonne:

    Klinkt super Anne! Heel veel plezier en een goede tijd in Afrika gewenst! X

  • 23 Juli 2014 - 16:58

    Karin:

    Hoi lieverd,
    We zijn weer in de bewoonde wereld van Malawi !! Ik ben heel blij te lezen dat alles zo goed gaat. Ga er vooral heel erg van genieten.
    Xxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Op 20 juli vertrek ik voor 4 weken naar Zimbabwe om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. Heel erg spannend maar vooral heel erg leuk natuurlijk! Op deze manier wil ik jullie allemaal zo goed mogelijk op de hoogte houden van mijn reis.

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 12148

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: