Koffers pakken! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu Koffers pakken! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu

Koffers pakken!

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Juli 2014 | Nederland, Groningen

Hoi allemaal!

Toch nog een laatste blogje vanuit Nederland. De afgelopen weken ben ik bezig geweest met de laatste voorbereidingen. Ik ben nog een paar dagen in Haren geweest om het allemaal weer netjes achter te laten voor als papa en mama thuis komen, maar o wat was het daar saai ;) Maar ja, ook in Groningen was vrijwel niemand meer, dus dan maar schoonmaken!

Woensdag in mijn eentje clubavond gehouden in Haren en daarna heb ik het huis achter me te laten en ben naar Groningen vertrokken. Best wel raar om weg te fietsen om pas 5 weken later weer terug te komen... Donderdag de stad in geweest voor nog wat boodschapjes. Er moesten nog nieuwe volleybalschoenen komen, een sportbroek, scheermesjes, oordopjes, een kort broekje, zonnebrand en ga zo nog maar even door :P Vrijdag heerlijk met Kim in het tropisch warme Noorder plantsoen gelegen en 's avonds met Joost gegeten.

Vandaag dan eindelijk begonnen met de koffers inpakken! Er lagen drie lijstjes klaar om er maar voor te zorgen dat ik niets ging vergeten. Maar ja, hoe begin je dan? Normaal hoef je alleen maar de kleren in te leveren bij mama en bevelen op te volgen maar nu moet je het toch echt zelf doen. Alles op mijn bed gegooid wat mee moest, de kleren gepakt die mee moesten en maar gewoon beginnen, dat was mijn tactiek. Na flink wat gesjouw en gezweet (28 graden op mijn kamer!) later zat er grootste deel er wel in. Nog even langs Joost om wat spulletjes te halen en langs de supermarkt voor krentenbollen en snoepjes voor onderweg. Neuroot als ik ben wilde ik toch voor de zekerheid nog een keertje controleren of mijn creditcard echt wel werkte, dus onderweg naar Hilde even geld gehaald met mijn creditcard. De uitslag van de laatste test: de creditcard werkt! Snel, nou ja, zo snel als verantwoordt met deze hitte, naar Hilde om haar vissen eten te geven en daarna weer naar huis.

Thuis de koffer weer praktisch leeg gehaald en opnieuw ingepakt om te controleren of echt alles er in zat. Nutteloos na al 3 keer gecontroleerd te hebben, maar ja, beter 1x te vaak dan 1x te weinig! Na ook al mijn handbagage op wonderbaarlijke wijze in het koffertje te hebben gepropt ben ik er klaar voor!

Vanavond ga ik bij Joost eten en gaan we samen vast inchecken. Morgen haalt Joost de auto op in Haren en brengt hij mij naar het station in Groningen met al mijn bagage. Op schiphol komen Hilde en Judith me uitzwaaien, want ze vonden het zielig als ik daar helemaal alleen zou zijn! :) Bedankt hiervoor meiden!

De zenuwen hebben zich nog niet echt laten zien de afgelopen dagen, maar die zullen morgen wel komen. Ik hoop dat alles goed gaat op de vluchten en dan horen jullie wel weer wat als ik veilig ben aangekomen ben!

Groetjes, Anne

  • 20 Juli 2014 - 00:59

    Koos:

    Meid, het gaat allemaal goed komen, je ben al groot. En volgens mij kom je uit een familie van reizigers, dus dat gaat echt allemaal goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Op 20 juli vertrek ik voor 4 weken naar Zimbabwe om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. Heel erg spannend maar vooral heel erg leuk natuurlijk! Op deze manier wil ik jullie allemaal zo goed mogelijk op de hoogte houden van mijn reis.

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 12147

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: